مرگ اندیشی

مرگ، آغاز زندگی دیگر
چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ق.ظ

کی ز مردن کم شدم؟

از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم، به حیوان سر زدم
مردم از حیوانی و آدم شدم
پس چه ترسم، کی ز مردن کم شدم؟
حمله دیگر بمیرم از بشر
تا برآرم از ملائک بال و پر
وز ملک هم بایدم جستن ز جو
کلُّ شیءٍ هالک الّا وَجهُهُ
بار دیگر از ملک قربان شوم
آنچه اندر وهم ناید، آن شوم
پس عدم گردم عدم چون ارغنون
گویدم إنّا إلَیهِ راجِعون
مولوی


نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

مرگ اندیشی

مرگ، آغاز زندگی دیگر

گاهی به تفلسف مینشینم. گاهی با فکر مرگ بازی میکنم.
در این وبلاگ، اندیشه های فلسفی خود درباره مرگ را با دیگران به اشتراک خواهم گذاشت. گاهی جملات ادبی نیز به یاری من شتافته است.
نظر دیگران برای من اهمیت دارد.

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

کی ز مردن کم شدم؟

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ق.ظ
از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم، به حیوان سر زدم
مردم از حیوانی و آدم شدم
پس چه ترسم، کی ز مردن کم شدم؟
حمله دیگر بمیرم از بشر
تا برآرم از ملائک بال و پر
وز ملک هم بایدم جستن ز جو
کلُّ شیءٍ هالک الّا وَجهُهُ
بار دیگر از ملک قربان شوم
آنچه اندر وهم ناید، آن شوم
پس عدم گردم عدم چون ارغنون
گویدم إنّا إلَیهِ راجِعون
مولوی

نظرات  (۳)

۰۳ دی ۹۳ ، ۱۲:۰۳ محمد معین صادقی راد
سلام
اگر بتوانید مطالب فلسفی را شیرین بیان کنید ، کار بزرگی کرده اید.
ظاهر سازی وبتان بیشتر غروب و دلگیری و شاید یأس است.
در حالی که نگاهتان به مرگ جور دیگری است. کاری کنید که مخاطب با ورود به وبلاگتان از مرگ تصویر واقعی پیدا کند. شما خودتان دیگر در کلیشه های رایج کار نکنید.
ملتمس دعا.
پاسخ:
سلام
از راهنمائیهای شما متشکرم
بلی، گاهی کلمات برای بیان معانی، گنجایش لازم را ندارند. این است که فیلسوف را مجبور میکند به زبان مادریش سخن بگوید.
من بر سر آنم که شیوایی بیان را از دست مگذارم
سعی کره ام فضای وبلاگ، بیانگر رازآلودگی مسئله مرگ باشد. مقصود من از این طراحی، اظهار یأس نیست.
باز هم متشکرم و به جملات شما خواهم اندیشید.
موفق باشید
۰۳ دی ۹۳ ، ۲۳:۳۳ فانوس جزیره - گمنام
سلام
وبلاگتون خیلی متفاوت از وبلاگهایی هست که تا حالا دیدم. خیلی دوست دارم بدونم دلیل انتخاب این موضوع(مرگ) برای وبلاگتون چیه؟!
در پناه حق.
پاسخ:
سلام
متشکرم
همه ما هر روز با این مسئله مواجه هستیم
کافیست به شما اطلاع دهند که در آب شرب خانه شما، به احتمال 1% سم وجود دارد
این فکر مرگ است که شما را به واکنش وا میدارد!
اما از حقائق مرگ چقدر اطلاع داریم؟
مرگ مسئله ایست که معمولاً ذهن فیلسوف را به خود مشغول میکند
موفق باشید
۰۵ دی ۹۳ ، ۰۳:۵۴ فانوس جزیره - گمنام
سلام
بابت توضیحات خوبتون ممنونم.
با این حساب شما فیلسوف هستین.
عاقبتتون بخیر.
پاسخ:
سلام
بابت پیگیری شما ممنونم
فیلسوف رو نمیشه برای هر کس به کار برد
من شاید بهتر باشه که خودم رو از اهالی فلسفه بنامم
آخرین خط از نظر شما، حائز نکات ظریفی بود که متوجه شدم
برای خودم و شما همین دعا و آرزو رو دارم
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی